Her öğretmenin kesinlikle okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Öyle güzel bir kitap ki okurken bazen gözlerim doldu, bazen kendimi sorguladım, ben olsam ne yapardım diye düşündüm, baze ben olsamda böyle yapardım dedim, bazen ben olsam asla yapmazdım dedim . Doğan Cüceloğlu’nun açıklamalarını uzun uzun düşündüm kendimi sorguladım yanlış yaptığım anları düşündüm yer yer vicdanımla karşı karşıya geldim , bazı düşünmeden yaptıklarımın ne kadar doğru olduğunu gördüm , bazen o mektuplardaki anıları öğrencilerimle aramda geçenlere benzettim. Okulda ayrı kaldığımız bu günlerde öğrencilerimi daha çok özledim Ah şimdi sınıfta olsak da bu bilgileri kullansam dedim. Birçok çıkarımda bulundum. Herkese tavsiye ederim.