Nuri Bülent Aytemiz

Nuri Bülent Aytemiz
Oradergi - Editör - Mizanpaj - Yazan Adam Akbank - Kredi Uzmanı K.T.Ü - İktisat - B.Ü - Sosyoloji - İ.Ü - Egzersiz ve Spor Bilimleri Çim Adam - Bu Sabah, Dün, Bu Akşam - Lena - Nuri Bülent Aytemiz
8/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2022 20. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2022 09:52
Yedi Yıl & Peter Stamm + Erkek psikolojisi üzerine bir metin gibi duruyor kitap. Kitabı okudukça feminist duyguların harekete geçebileceğini düşünüyorum Alex'e fazlası ile kızabilirsiniz hanımefendiler Fakat metnin insani tarafına odaklanmak çok hoş hisleri beraberinde getiriyor. Roman hayli akıcı, sürükleyici bir üslupla yazılmış. Sıkılmadan okunacak, içindeki karakterleri arkadaşınızmış gibi hissettirecek güzel bir kitap. + Bir adam, Alex, iki kadın Sonja ve Iwona. Bu iki kadın arasında duygu değişimlerini, çok derine inmeden, yüzeysel, tipik soğuk Avrupa ülkesi insanı tarzında anlatıyor Yedi Yıl. Kitabın en etkileyici karakteri Iwona. Öylesi saf, adanmış bir sevgi var ki onda mucizevi hisleri duyumsuyorsunuz. Yıllara dağıtılarak anlatın hikaye kurgusu bakımından kafanızda filmini çekecek kadar net. Kitabı okurken, acaba sıkılır mıyım, diye düşünsem de bir yerinden tutup hep içine almayı başardı yazar beni. Üstelik mimari betimlemeler ve projelerin yorumlanması da özeldi. + Normalin sınırlarında olan tipik bir Peter Stamm kitabıydı. Alex karakteri ile ne kadar kendini veya hayallerini yansıttı bilemem ama sanırım benim için fazla gelen hayli rahat tavırlı olmasıydı. + #yediyıl #peterstamm #nebulakitap #kitap #kitaptavsiyeleri #kitaptavsiyesi #kitapönerisi #kitapönerileri #kitaptavsiyeleri #book #bookstagramturkey #bookstagram #booklover #nebulakitap #
Yedi YılPeter Stamm · Nebula Kitap · 2018521 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

Nuri Bülent Aytemiz

, bir kitap okudu
8/10
·224 syf.··
Beğendi
·
5 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2022 09:52
·
2022 20. kitabı
Peter Stamm
6.8/10 · 521 okunma
8/10
·140 syf.··
Beğendi
·
2022 19. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2022 17:58
Uzağın Ötesinde & Peter Stamm + Yazarın okuduğum ikinci kitabı da beni yanıltmadı!? Sevdim Peter Stamm'ı. Fakat özellikle İskandinav, Orta Avrupa edebiyatında bu evden kaçış, doğada vakit geçirme ve kendini bulma arayışının hayli fazla kitaba konu olduğunu görüyorum. Bununla ilgili sosyolojik ve psikolojik açıdan bir araştırma yapabilirim Kitapta Thomas ve Astrid evli, iki de çocukları olan olağan bir çift. Thomas bir sabah evden çıkar, yürür ve uzaklaşır. Nereye gittiğini bilmeden başlar hikaye. Kitabın kurgusu bir Thomas üzerinden bir Astrid üzerinden olayı gören bölümlerle ilerliyor ki bu çok tatlı bir üslupla yazılan metni daha akıcı ve meraklı kılıyor. Astrid'li, kocasının kaybını saklayan, sonra araştıran bölümleri beni zihinsel ve bıraktığı his olarak daha çok etkilediğini söylemeliyim. + Thomas uzaklaşırken evinden ve ailesinden aslında Astrid ve çocukları da ondan uzaklaşıyor mu? Uzaklaşmak mesafelerle ölçülebilecek bir duygu yaratıyor mu? Uzaklaşmak bir insandan, histen, pes ettiğinizi de gösterir mi? Vazgeçmek için uzaklaşmak mı gerekir? Bence yazar harika bir öngörü ve üzerine kurduğu özel kurgu ile sevilesi, kısa bir roman ortaya koymuş. Eser hayli akıcı ve yormadan okunacak dille yazılmış. Kitap içindeki karakterleri ve uzaklığın insan için tasviri ile bize 'hadi sihir olmasa da bir gizemi çözelim mi' diye sormuş bence. + #peterstamm #uzağınötesinde #nebulakitap #kitap #kitaptavsiyeleri #kitaptavsiyesi #book #bookstagramturkey #bookstagram #kitapönerisi #kitapönerileri
Uzağın ÖtesindePeter Stamm · Nebula Kitap · 2019117 okunma
8/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2022 18. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2022 22:15
Şeytan Terapiste Gittiğinde & Hicran Tülüce + Kötülüğün sanatkarı; şeytan...Şeytanın bile aklına gelmeyen, gelmesini ummadığımız, bu kadarı fazla dedirten kötülüklerin ana karakteri; insan! + Kitap, kötülüğün insanlık tarihinde nasıl salgına dönüştüğünü anlatıyor gibi. İnsan egosu ile örtüşen savaşların, zararlı buluşların, kötülüğü haklı çıkarmaya çalışan savunmaların olduğu kısa bölümler var kitapta. Freud'u, Jung'u, Frankl'ı ve Fromm'u ziyaret eden şeytanla özellikle dünya savaşlarının gölgesinde insanlık üzerinde yarattığı kabul görmez kötülüğü aktarıyor yazar bize. Üstelik psikolojinin bu önemli isimlerini, onların görüşlerini ve özel hayatlarını da bize aktarırken aslında şeytan aracılığı ile onları terapiye alıyor gibi. Sadece onları değil insanlığı terapiye alarak, neden bu kötülük, diye soruyor. Şeytanın görevini elinden alacak kadar egolu ve yıkıcı kararları bu kadar kolay alabilecek insanlara dönüşmemizi yorumluyor kitap. İnsanın içindeki şeytan ile içimizdeki iyiliği farklı görüşe sahip psikolojinin öncüleri ile analiz ediyor. + Şeytanın gördüğü iki rüyayı Jung'a anlattığı kısmı hayli beğendiğimi söylemeliyim.. Kitap genel olarak sade ve kolay anlaşılır dille yazılmış akıcı üsluba sahip. Tarihsel bazı karakterleri ve olayları şeytan ismi ile fakat insanlığın kötülüğe olan yatkınlığı vurgusunu öne çıkararak anlatması kitabın özel tarafıydı. Bilgi veren ve araştırmaya teşvik eden bir çalışma olmuş. O nedenle @drhicrantuluce yü çalışmasından ötürü tebrik etmeliyim. Kurgunun biraz daha sağlam olabileceğini ise naçizane önerebilirim. Keyifle ve merak uyandıran bir okuma deneyimi oldu.
Şeytan Terapiste GittiğindeHicran Tülüce · Destek Yayınları · 2021215 okunma