"Canavarmış , yırtıcı hayvanmış " ne aptalca sözler bunlar ! Öyle , çoğunlukla korkutucu yaratıklardır ama insanlardan daha dürüstler ...
Hiçbir hayvan yoktur ki bir ara şaşırsın da ne yapıp edeceğini , nasıl davranacağını bilemesin. Hiçbiri sana yaranmak , kendini sana beğendirmek gibi bir amaç gütmez. Tiyatro nedir bilmez hayvanlar. Nasılsalar öyledirler. Taşlar , çiçekler gibi tıpkı ya da gökteki yıldızlar gibi. Anlıyor musun beni ?
Kendimize bir cehennem aradık durduk, o cehennemi kurmak için binlerce yıl uğraştık ve onca çabanın üstüne , şimdi gönül rahatlığıyla, olabilecek en kötü hayatı sürebiliriz.
Herkes sevmeyi bilir, doğuştan gelir bu. Kimileri bunu kendi doğallığı ile yaşar ama çoğunluk sevmeyi yeniden öğrenmek , hatırlamak zorundadır ve istisnasız hepsinin geçmişi heyecanların ateşinde yanması , mutlulukları ve acıları , düşüp kalkmaları yeniden yaşaması gerekir ; ta ki her yeni karşılaşmanın ardında var olan ipucunu fark edene dek.