Kendi buharında pişmiş

"Mazi daima mevcuttur.Kendimiz olarak yaşayabilmek için, onunla her an hesaplaşmaya ve anlaşmaya mecburuz."
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Ezcümle;
Bizim hareketimiz,mesuliyet hareketidir: Davamız hayata uymak değil,hayatımızı Hakk'a uydurmaktır...
Cihadımız fikir ve ruh cephesinde yapılacaktır..
*_Bir müslümanın gözünden Metaverse_*
Düşünüyorum da bu kavram hayatımıza tam anlamıyla gireli 2 ay oldu.Ama bu denli hızlı uygulamaya konulacağını düşünememiştim.Malumunuz Facebook'un ismi meta diye ve Whatsab'ın giriş ismi de meta sonsuz işareti şeklinde değiştirildi-ismi beni ürpertiyor-.Türkçe karşılığını söyleyim sizler ne duyguda olacaksınız bakalım?Meta öte manasında, verse de universe kısaltılması şeklinde ele alınan evren anlamındadır.Bunların birleşimiyle de ortaya "evrenötesi"manası çıkar.Yani yaşamını adeta hava-su yerine sanal âlem dediğimiz bu âlemi,bizim vazgeçilmez bir ihtiyacımız hatta sonsuz ve özgür olabileceğimiz alan olarak ayarlama projesi.Soruyorum: Sonsuz alem arzusu insanoğlunda var mıymış? Evet var.Ama hakikatteki sonsuzun bilgisini inkâr edip bütün acziyetiyle bir beşerin sonsuz âlem tasavvurunu hayata geçirmeye girişmesi ve yaratıcıya ait olan sonsuzluk sıfatını elde etmeye kalkışması akıl alır gibi değil.Bu denli dünyaya yapışıp burayı tek ve gerçek alan bilmek.Tabiri caizse dünyaya kazık çakmanın peşinde olmak deyimi şu durumu kısmen de olsa özetliyor sanıyorum. Bakın,bu projeler isminden de anlaşılacağı üzere tamamen maddeye,tekniğe zevkî olana düşkünlüğü artırmaya yönelik ve ruhtan,manadan uzaklaştırmaya yönelik faaliyetlerdir.Metaverse kanaatimce bütün bir topluluğu sanala kitleyip kendi amaçlarıan hizmet eden,düşünemeyen,sorgulamayan,yalnızca ve yalnızca ruhsuz birer köleler hâline getirmek.Bu projenin bir parçası olmaya fazlaca meyilli kimseler vardır bundan şüphem yok.Zira kendi hayatlarını düzeltmek,daha erdemli yaşamak adına kılını kıpırdatmaya bile isteği hevesi olmayan tembelliğine ve rehavete yenik düşmüş kimseler doğal olarak bu bataklığın içine çekilirler.Bunlar zevkin,sefanın,emek ve mesai harcamadan ulaşılan şeylerin,nefslerinin bütün arzularına cevap veren bu
Düşünce
Wittgensteine sevgiler
.."Gizemli olan,dünyanın nasıl var olduğu değil,var olmasıdır."