"En basit, en sade, en tabii hareketlerim onlara, bir sirk ortasında, bir soytarının
taklak atışları, sıçrayışları, yuvarlanışları kadar tuhaf geliyor."
Pov: sınıftakiler beni nasıl görüyor༎ຶ‿༎ຶ·Kitabı okuyor
"İnsan içgüdüsü ise bozuktur. Onun için, doğruyu
eğriden, çirkini güzelden, faydalıyı faydasızdan ayırmasını bilmez ve akıl
denilen bir cehennem aletinin hükmü altında gülünç, kaba, sersem ve patavatsız
kıvranır durur."
"Biliyordum ki, toprak katı ve tabiat zalimdir ve insan
cinsi bozuk bir hayvandan başka bir şey değildir; biliyordum ki, insan hayanların
en kötüsü, en bayağısı ve en az sevimli olanıdır. Evet, bilhassa en az sevimli olandır."