Çocukluk masumiyeti öyle güzel ki.Yetişkinin saçma sapan kaygısı yok,bir minik çiçekten bile mutlu olan,maddiyatı düşünmeyen,hırsı olmayan beyaza gri çalınmayan masumiyet.Bize de dokunsun bir ucundan dilerim ki …
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Can Çocuk Yayınları · 2015280,2bin okunma
Kitaptaki karakter Nora kütüphaneye girince sarıyor.Çok ipucu vermek istemiyorum fakat kısa ve öz fikirlerimi söylemek istiyorum.Yaşam tek bir olgudan ibaret değildir.Pişmanlıklar da vardır,iyi ki lerde.Mutlu son diye birşey beklemekte yanlış,hiç mutlu olamayacağım demekte.Önemli olan adım atmak,belki de gidilen yollarda ki mutlu anlar vardır.Hayatta kaygılar,ümitsizlikler,sıkıntılar hep varsa, şunu da unutma çaba,irade,sevgi,huzur da var.Tecrübelerle her geçtiğin yolda daha emin adımlar atabilmek aslolan.Kitap güzeldi,verilen mesaj çok güzeldi.Eksisi,artısı ile yaşamak çok güzeldir
Kitap padişahın eli ayağı olan hadım edilen Habeşli Süleyman’ın yani siyahi bir kölenin dili ile aktarılıyor.Padişahın 3 portresini işliyor diyebilirim.Baştan heybetli,ortası çöküşü ve sonu ne olursa olsun asıl meselenin taht değil canı,kan bağı oğlu için yenilgiyi seçmesiyle bitiriyor.Bize yenilgi gibi gelen padişaha evladı kıymetli gelmesi vs oradaki ince mesajı beğendim,güzel.Bir devirin bambaşka halleri,değişkenlik ve bakış açıları da ona göre şekilleniyor.
Engereğin GözüZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 201924,8bin okunma
Azmi,pes etmemeyi,hayallerin peşinden koşmayı ön plana çıkarıyor kitap.Akış olarak yavaş ve sakin ilerliyor fakat fena değil.Bir daha okur muyum? Sanmam.Verdiği mesajlar güzeldi.