Meydana gelen olayların ve yaşanan trajedinin kaynağına indiğimizde tek neden çıkıyor karşımıza: Korku. Köprüdeki insanlar öldü, çünkü ölmekten korkuyorlardı. Toplum olarak her gün aynı korkuyla ölüp duruyoruz. El Kaide’ye destek veren gruplar da diğer gruplardan korktukları için öyle davranıyorlar. Çünkü diğer grup kendini El Kaide’den korumak için silahlı milis gücü oluşturmuş. Başkalarından korkanlar bir ölüm makinesini tedavüle sokmuşlar. Bu korku yüzünden biz daha çok ölümler göreceğiz. Hükümet ve işgal güçleri bu korkuyu devreden çıkarmak, bertaraf etmek zorunda. Bu cinayet çemberine gerçekten bir son vermek istiyorlarsa bunun için çaba göstermeleri gerekiyor.