Kimse bilmiyor ama sen kendin biliyorsun. Ve sen, kendin için dünyadaki en önemli insansın. Öyle olmalısın! Aksi halde yaşadığın hayat senin hayatın olmaz, -mış gibi bir hayat sürersin. Bu yüzden “benim hayatım” diyebilmen, “yaşadım!” diyebilmen için her zaman, kimsenin bilmediği bir koşulda dahi, sen kendin için doğru olanı, adil olanı yapmalısın.
"Sana verilmeyeni sana lazım olmayan bil. Başkasında imrendiğin, sende olmayanı; olsaydı felaket bil. Ne ki eksiğin olsaydı; fazlalığın olurdu.
Allah herkese layık olduğu cevheri verdi."
Sadi Şirazi