📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kitap adından anlaşıldığı gibi mübadele dönemini anlatan bir roman. Okudukça evlerini ,yurtlarını, tarlasını, bağını , bahçesini, komşusunu, sevdiğini geride bırakıp giden insanların yerine koydum kendimi.Rum ya da Müslüman ( Bir arada çokta mutlu yaşayıp giderken) din,millet fark etmeksizin aynı ortak acıları ,üzüntüleri , kayıpları yaşamış bu insanlar. Kitap bunu bir kez daha gözler önüne sermiş.Benimde atalarım,dedelerim aynı şekilde mübadele döneminde evlerinden gönderilmiş yani aşagı yukarı hatta belki daha fazlasını yaşamışlar. Çok acı. Kitap bittikten sonra keşke hiç savaşlar olmasa bir karış toprak parçası için insanlar çocuklar masumlar ölmese acılar çekilmese... diye düşünmeden edemedim.Kitapta döneme ait siyasi konularda yer almakta.Bölüm bölüm Mürefte, Ankara ,Atina.. gibi başlıklar altında farklı yaşanmışlıklar ele alınmış.Güzel bir kitaptı tavsiye ederim.
Tanrı' nın yüreğimize koyduğu nura iman diyoruz. Zihnimize yerlestirdiği nura da izan... Ama asıl önemlisi idrakimize yerleştirdiği nurdur ki, ona vicdan deriz. Bizi adaletin bile üstünde dolaştıran melek ruhunun özü işte bu vicdanda tezahür eder.