Genç bir adamın verem yüzünden kaybettiği sevgilisine duyduğu özlemi basit bir dille günlüğüne yazmış yazar.Gün içinde yaşadıklarından , yaptıklarından bahsederken arada arada aklına düşen ,onu üzen ,acıya sürükleyen Sophie 'nin hasretini vurgulamış.Gündelik yaşamına devam etmeye çalışırken ,duyduğu özlemi sık sık yansıtmış.Oldukça minik bir kitap olmasına rağmen güzeldi.Özellikle 57 .ci sayfa ve sonrası çok daha sürükleyici geldi .Bu minik turuncu serinin (kırmızı kedi ) diğer kitaplarına da bir şans vermemi sağlayan bir kitap oldu.