"Aşkı öğrenmek için, mutluluğa değil hasrete, hicrana, firkate, ayrılığa ihtiyacın olduğunu bilmelisin. Aşkın azığı mutluluk değil kederdir, üzüntüdür, elemdir."
"Çok yüksek bir talep!.. Elbette çok yüksek bedel ister! Peşinen bilmelisin ki çalışıp çabalamakla sevgiliye kavuşmayı hayal eden kişi boşa emek çeker; çalışıp çabalamadan ona ulaşacağını zannedense kendini aldatır. Kimse zahmet ve emekle vuslat hazinesine kavuşmadı; kimse de emeksiz o hazineyi bulmadı. Her koşan avını yakalayamaz, Avını yakalayanlar ise yine koşanlar arasından çıkar. O koşunun sonunda nefessiz kalmak da vardır."