" iyi ve kötü yoktu ki, bilenler ve bilmeyenler, görenler ve görmeyenler, umursayanlar ve umursamayanlar, hissedenler ve hissetmeyenler vardı. Hayatın sorunu, uçlarda ki duyguların çatışmasındandı. Dengede olamamaktı"
"Öfkeyle ruhunu acıtan düşüncelere şimdi kızamıyordu, aklına gelen her düşünceyi anlama, analiz etmekten başka ne için vardı ki insan? Kızmak, inkar etmek, öfkelenmek düşüncenin zehriydi. Gelişimin engeliydi. Anlamalı, kabullenmeli, sakince analiz etmeliydi."