"Ey Allah'ın Rasûlü! Hastalandığımız zaman tedavi yollarını aramasak bu günah mıdır?" diye sordular.
Aleyhissalâtu vesselâm:
"Tedavi arayın ey Allah'ın kulları! Zira, Allah Teâla hazretleri koyduğu her hastalığa şifa da koymuştur, bundan sadece ihtiyarlık hariçtir, (onun tedavisi yoktur)" buyurdular.
Mal biter, mülk yiter, sevdiğin elden gider, can yurdunda duman tüter, geçer, elbet ömür geçer, bu fena yurduna üryan gelen, üryan gider. Bizim meftunluğumuz bir üryan halimize midir? Üzerimizdeki bir yamalı aba olsa ne olur , bir ipek yaba olsa ne olur? Bu dünya bizim olmadı hiç , bizim değildir lâkin bir müjde vereyim ki ötelerde bizim olan bir dünya var elbet. O öte âleme hazır olmak için sizi ne engelliyor ve sizi bundan ne alıkoyuyorsa bilin ki o nefsinizdendir ve nefs apaçık düşmandır size. Sultan olsanız ne olur , köle olsanız ne olur bu kuru kavgada. Köle de toprak , sultan da toprak... Bu dünya , yolda abdest almak için durduğumuz bir handır ancak.
Bir yerde ki yok nâmeni takdir edecek gûş
Tazyî-i nefes eyleme tebdil-i mekân et.
"Bir yerde artık seni duyacak , dinleyecek, anlayacak birini bulamıyorsan nefesini boşa tüketme , orayı terk et."