Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

NURBANU DEMİR

... Benim sözlerim önce söz ile, sonra kalple, daha sonra da diğer a'zâ ile dinlenmeli... Bana geldiğiniz zaman; ilminizi, amelinizi, dilinizi, hasebinizi - nesebinizi bir kenara atarak, ayrıca, malınızı - mülkünüzü ve âile efrâdınızı unutarak geliniz. Benim önümde, kalbi Allah'tan başka her şeyden soyulmuş olarak durunuz. Tâ ki, Allah, kalbinizi kendine yakınlığı, lûtfu ve ihsânı ile örtsün. İşte benim yanıma geldiğiniz zaman böyle hareket ederseniz, tıpkı sabahleyin aç kalkıp akşama yuvasına tok dönen kuşlar gibi olursunuz...
Sayfa 33
Reklam
Dünyâ ile âhireti bir araya getir. Her ikisini de aynı bir yere koy. Kalbin dünyâ ve âhiret düşüncesinden arınmış olarak ve çırılçıplak bir şekilde, Azîz ve Celîl olan Mevlân ile tek başına ol. Mâsivâdan yani Allah'tan başka her şeyden arınmadıkça O'na yönelme. Halka bağlanıp kalarak Hak'tan ayrı kalma. Bütün bu sebepleri kopar, at. Allah'a giden yoldaki engelleri birer birer bertaraf et... Bütün bunları yaptıktan sonra, dünyâ ve âhireti bıraktığın yere var. Dünyâyı nefsine ver. Âhireti kalbine koy. Mevlâ'yı da özünde tut...
Sayfa 28
Kelam yazgıyla doğardı. Tasavvuf kelamı da yaratılırken içerdiği anlamları harflerine yüklenmişti. Tasavvuf dört harften meydana gelirdi. Dört harfin her biri bu yoldaki dört unsura işaret ederdi. Tasavvuf kelimesinin ilk harfi 'te' idi. Te harfi tövbeye işaret ederdi. Tasavvuftaki ikinci harf 'sad' harfiydi. Yok Bu aşamada kişi sad makamından saltanatını kurup velayet makamında Rabbi ile dostluğa kavuşurdu. Tasavvuf kelimesinin üçüncü harfi 'vav' idi. Velayete işaret ederdi. Kişinin Allah ile dost olması ancak kalbin saflaşmasından sonra olurdu. Allah'ın dışında her şeyden arınınca vav makamı hasıl olurdu. Tasavvuf kelimesindeki son harf 'fe' idi. Bu harf fenafillaha işaret etmekteydi. Allah'tan başka her şeyden geçip O'nda yok olma haliydi.
Sayfa 80

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kâinat büyük bir insandı. Mekke onun ağzı, Arafat diliydi. Kurban bayramı on sekiz bin âlemin Mekke ağzından dile gelip Arafat'ta kelama durmasıydı. Vakfe, nefisleri O'na kurban ederken kalbin ellerinden tutup tüm yaratılmışlarla, gelmiş geçmiş tüm ruhlarla Rabbe kurb olma anıydı. Kul, kalbin, Tur dağı gibi tecelliden parçalanmaması için, kurban bayramı süresince Allahu Ekber der, hem kalbini teskin eder hem de o kurb anına girerdi.
Sayfa 25
Reklam
Gece bir elbiseydi, onu az bir kul giyerdi. Allah için gayb ne ise ehl-i gece için de gece oydu. Gayba aşina olmayan gayb âlemlerini nasıl bilmezse; gafletin adı uykudan azade olmuş alnı huşu ile yere koyup yâr ile hemdem olmayan da ehl-i gecenin hâlini bilemezdi.
Sayfa 14
Kalp, sebepler sahrâsını aştığı ve fânî varlıklara bağlanıp güvenmekten sıyrıldığı an tevekkül deryâsına dalmış olur, ma'rifetullah deryâsına dalmış olur, Allah'ı bilme ve tanıma deryâsına dalmış olur.
Sayfa 28
Eğer kalbinde, mahlûkattan herhangi bir şeyin sevgisi var ise, orada şirk var demektir.
Sayfa 24
Allah'ım; uzuvlarımızı Sana kulluk yapmakla, kalplerimizi Seni tanımakla, uzun ömürlerimizin gecesini - gündüzünü Sana lâyık olmaya çalışmakla meşgul eyle!..
Sayfa 22
Kalbin salâhı; takvâ, azîz ve celîl olan Allah'a tevekkül, O'nu tevhîd - birleme ve amellerde İhlâs ile mümkündür.
Sayfa 22
Reklam
Mukadderâtta olan şeyler başa gelmeye başladığı zaman, azîz ve celîl olan Allah'a îtirâzlarda bulunmak; dînin ölmesi, tevhîdin ölmesi, tevekkül ve ihlâsın ölmesi demektir.
Sayfa 19
Abdülkadir Geylani'nin Sohbetleri
Abdülkadir Geylani'nin SohbetleriAbdülkadir Geylani
9.6/10 · 587 okunma
Hay Sultan
Hay SultanNuriye Çeleğen
9.2/10 · 883 okunma
128 syf.
·
Puan vermedi
Kur'an'ı Okumak ve Anlamak
Kur'an'ı Okumak ve Anlamakİmam Gazali
9.4/10 · 1.415 okunma
Allah Teâlânın Kitabından bir âyet dinleyen kişiye o âyet kıyamet günü nur olacaktır!
Sayfa 53
388 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.