"Akılla bir konuşmam oldu dün gece; sana soracaklarım var, dedim; sen ki her bilginin temelisin, bana yol göstermelisin. Yaşamaktan bezdim, ne yapsam? Birkaç yıl daha katlan, dedi. Nedir; dedim bu yaşamak? Bir düş, dedi; birkaç görüntü. Evi barkı olmak nedir? Dedim; biraz keyfetmek için yıllar yılı dert çekmek, dedi. Bu zorbalar ne biçim adamlar dedim; kurt, köpek, çakal makal, dedi. Ne dersin bu adamlara, dedim; yüreksizler, kafasızlar, soysuzlar, dedi. Benim bu deli gönlüm, dedim; ne zaman akıllanacak? Biraz daha kulağı burkulunca, dedi. Hayyam'ın bu sözlerine ne dersin, dedim; dizmiş alt alta sözleri, hoşbeş etmiş derim, dedi."