Bu eserden sadece kitap diye bile bahsetmek az geliyor bana. Çok iyi gerçekten çok anlamlı, çok derin. Hani şu klişe lafımız “ empati kurabilir misin biraz!” vardır ya işte bu eser bu lafı demeden okuyucusuna empati yaptıran bir eser. “O öyle olmaz böyle olur!” der gibi. Platonik olan saplantı gibi gözükse de aslında saf ve temiz olan gerçek sevgiyi anlatıyor daha doğrusu iliklerinize kadar yaşatıyor. Sanki o duygular benimmiş hissine kapılıyorsunuz sanki ben yaşamışım gibi.. Bu kadar his karşıya direkt ve yalın doğru bir şekilde nasıl verilebilir? Bazı eserler vardır -aşk temalı- romanın kahramanına acırsınız, üzülürsünüz. Bu eserde bu olmuyor. Sizi öyle bir çekiyor ki içine nefesinizi tutarak okuyorsunuz ve o anda bitiyor kitap.
Böylesine derin duyguların bir kadın gözünden, hissiyatından, kalbinden yazabilen yazarımızın erkek olması ise sözün bittiği yer. Daha hemcinsler birbirlerini anlamakta bu kadar iyi değilken bir erkeğin bu kadar başarılı psikolojik anlatımı olması gerçekten şaşırtıcı. Çok büyük bir başarı…
Üç kitabın bir arada olması bence çok iyi olmuş. Kitaplardan genel olarak bahsetmek gerekirse yalın bir dil, akıcı bir olay örgüsü ve sonunda üzülme hissiyle baş başa kalmak.
Bin muhteşem güneşi okuduktan sonra, bu kitabı okumadan gecemezdim. Abdullah ve Peri..iki kardeşin muhteşem hikayesi...Araya başka karakterler girsede, okumaya değer bir kitaptı.Thalia nin yüzüne maske takmasi ve başından geçen olaylar beni çok etkiledi.o maskenin altındaki mükemmel zeka...önyargılı olmamiz gerektiğini ve herkese bir şans verilmesi gerektiğini anlatan kitap. Peri, hayatinla ilgili gerçeği sezdigi anda, keşke gerçeği araştırsaydı ve geçmişe bu kadar geç kalmasaydi. Abdullah ,hep yüreğinde kardeşinin acısını taşıyıp, kız kardeşinin ismini, kendi kızına koyacak kadar acı ve özlem çekmesi. Hayatta hirbirseyi ertelememeyi ve geç kalmamayi öğreten kitap. Peri ve Abdullah in karşılaştığı zaman ki olayların anlatirken yazar o kadar iyi okuyucuya duyguları hissettiriyor ki, duygulanmamak elde değil. iyi ki okumuşum bana çok şey kattı.
Siyasi çalkantılar içinde harmanlanmış iki yaşam öyküsü bu.
Bir yerde yolları kesişen, birbirlerinin hayatında iz bırakan, dahası birbirlerini tamamlayan, hemdert olmuş iki kadın...
Savaşın getirdikleri, götürdükleri ve ardında bıraktıkları ile yaşama tutunmaya çalışan insanların hayatlarını göz önüne seren eşsiz bir betimleme.
Yazarın okumuş olduğum ikinci kitabı. Hepsini de çok büyük bir keyifle okudum. Aynı keyifi paylaşmak dileğiyle,
Keyifli okumalar!
Bin Muhteşem GüneşKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2026119,6bin okunma
Kitabı 3 bölüme ayırmak istiyorum ilk bölüm sadece cinayet ile ilgiliydi ve olay örgüsü tam oluşmadığı için tam içine girememiştim
İkinci bölümde İstanbul'un gerçekleri ; gezi parkı, 6 7 eylül olayları olayı yaşayan kişilerin ağzından anlatılıyor bu kişilerin cinayetle alakalı kişiler olması sizi polisiyeden uzaklaştıracağı yerde duygusal ve psikolojik olarak trajediye dahil ediyor ve Beyoğlu sokaklarında buluyorsunuz kendinizi
Üçüncü bölüm ise cinayetin düğümünün çözüldüğü yer buraya gelene kadar öyle bir yoğruluyorsunuz ki kim bilir açılan her düğüm şimşek etkisi yapıyor, tüyleriniz diken diken oluyor
Sonuç olarak ; kitapta sizi bazı sürprizler daha bekliyor ve ben Ahmet Ümit ile tanıştığıma memnunum. Polisiye sevenler birde yakın tarihin gerçekleri ile yüzleşmek isteyenlere tavsiye olunur. Okurken çok heyecanlandım her Ahmet Ümit kitabında olduğu gibi ve yine Ahmet Ümit beni şaşırtmadı sizin ilgi odagınızı farklı bir yere çekip aslında yine bizi şaşırtdı cinayetin çözümü konusunda. Bana çok şey kattı. #beyoglununenguzelabisi #baskomisernevzat...