Sen ondan, insanın insan olduğunu ve değerini ortaya koyan seçme, karar verme, amel etme, hüküm verme, anlama ve düşünme yerine; istihareye yatmak için yararlanıyorsun. Kitaba bir çeşit toto, loto ve bulmaca muamelesi yapıyorsun. Çocuğun olan ben vahye inanmamama rağmen; Kur'an'a bu derece ihanet edecek kadar cüret edemem. Ne de olsa bu bir kitaptır. Onunla oyun oynamam, ancak akla da ihanet etmem. Ben ilim, düşünce, bilinç, şuur, araştırma, istişare ile ve bilgin, uzman kişilere müracaat etmekle aklımı kullanıyor, mantıklı düşünüyorum. Bu nedenle ola ki bir gün senin Kur'an'ının hidayet » kitabı olduğuna inanacak olsam; ben onu okuyacağım. Okuyacağım ki onda yazılanları kavrayayım. İyi, kötü ve orta yolu bileyim ve doğruyu yaşamımda tatbik edeyim. Şüphesiz ben bütün bunları okuyarak, düşünerek ve anlayarak yapacağım; istihareye yatarak değil. Gözlerimi açacağım, metnini açıp okuyacağım, bir konuyu arastırıp o konuda ne var ne yok öğreneceğim. Yoksa gözlerimi kapatarak rast gele bir yeri açıp sağdaki sayfanın üst taraftaki ilk kelime ve cümlesinin ne olduğuna bakayım da sonra burada yazılana göre karar vereyim ve herhangi bir şahıs hakkında hüküm vereyim.!! Olacak şey değil.