O halde elime geçen her kitabı okumalı mıyım?Yanıtı,Evet ve hayır, oldu.Sana asla olabildiğince çok kitap okumanı önermiyorum.Hatırlamalısın ki,bazı kitaplar tadına bakmak,bazıları önce ağızda iyice çiğnemek ve bazılarıda bütün halde yutmak içindir.
Bilge yaşlı adamla karşılaştığında gencin ilk sorusu, ',Senin kadar akıllı olmam ne kadar sürecek?' olmuş. Yanıtı çabuk gelmiş; 5 yıl. Bunun çok uzun bir süre olduğunu söylemiş genç adam. 'Ya iki kat daha fazla çalışırsam?' demiş. O halde on yıl demiş usta. 'On!' Bu çok daha uzun. Ya her gün ve gece çalışırsam? diye üsteleyince genç, 'On beş yıl ' demiş bilge. 'Anlamıyorum' diye yanıtlamış genç 'Her seferinde amacıma ulaşmak için daha fazla enerji harcayacağıma söz verdim ve sen daha da uzun süreceğini söyledin, neden?' 'Cevabı basit' demiş bilge 'Bir gözün hedefe sabitken, sana yolculukta klavuzlk edecek yalnızca bir gözün kalır.Bu daha açık oldu mu?'diye sormuş...