Okurken etkilemediğimden neredeyse yüzde yüz eminim ama bitirdikten sonrası ilginç oldu. Kitap saatlerdir zihnimde yüzüp duruyor ve hiç anlayamadığım bir şekilde nefesimi kesiyor. Neden? Neydi o, hımmm, 'bunlar onlardır', diyordu ırkçılıktan başka günahı olmayan adam, tabi bunu Fransızca söyleyince daha havalı duruyor ama yine de anlamda kayma pek yok. Hak veriyorum, evet, 'bunlar onlar'dır, belki 'bunlar onlar' olduğu için beni apansız yakalamıştır kitap ya da ben aslında bir bok anlamadan bu kitaba vurulmuşumdur.
Bölüm başlıklarından birine gömsünler beni. Hangisi olduğu şimdilik sorun değil.