Kitapların arasına dalınca insan zaman mefhumunu kaybediyor. Adete zaman tüneline girmiş gibi oluyorsunuz. Edebiyat, tarih, sanat, kültür, savaş, barış, aşk, acı ne ararsanız var. Garip olan şu ki insanlığın meseleleri ilk çağdan günümüze hemen hemen aynı konular. Değişen zaman,mekan ve çeşitlenen aletler ve teknoloji. Garip olan bir türlü insanların ortak idealler üretememiş olması. Mevcut şartlara baktığımız zaman değişeceği de görünmüyor ne yazık ki!