Biraz merak uyandırıcı, biraz şaşırtıcı, biraz sıkıcı, biraz şaşırtıcı, biraz komik ve biraz da ilginç... Yani kitabi okumadan önce keske yazarın önsözünü okumasaydim dedim çünkü kitabı özetlemiş gibiydi. Ama kitap çok ilginç. Her sayfasinda farklı duygular yaşıyorsunuz. Yazarı ilk okuyusum ve tarzi biraz garip. Okudugum cümleler yarım kalmış hissi veriyor, tekrar okuyorum.
Kadınların; eş, teyze, martha ve damızlık kız, erkeklerin ise komutan, göz, muhafaız olarak ayrıldığı bir ülke var. Çocuk doğuramayan ailelere damızlık kızlar veriliyor ve çocuk sahibi olması bekleniyor. Damızlık Kız olarak seçilen kadınlar ise aslında çok önemli gibi gösteriliyor ama hiçbir hakka sahip değiller. Konuşmak yasak, istemek yasak, bakmak yasak,,, da birçok şey aslında...
Kitabı okurken bir an Afganistan'daki kadınları düşündüm. :( Ayrıca kitap bana daha önce okuduğum Leziz Kadavralar kitabını da hatırlattı.