”Okumadan geçemediğim için okuyorum, sıkılsam da okuyorum. Düşünmek için okuyorum, hayran olmak için okuyorum, eğlenmek için okuyorum. Okuyup yoruluyorum. Dinlenmek için de gene okuyorum.”
Bendeniz Beyoğlu semtinde otururum. Dün gece tam sahur vakti arka mahallelerin birinden geçiyordum, şöyle bir manzara gördüm: Bir apartmanın alt katında gramofon çalınıyor, ev halkı dans ediyorlar. Bu, hemen her gece gördüğüm manzaralardan biriydi, yeni bir şey değildi…
Bir kere, a dostlar, o ne kalabalık! O ne zengin coşkunluk! İstanbul’un hiçbir eğlence yerinde halkın bu kadar taştığını, sevincinin köpürdüğünü görmedim.