“Yaşamda daha büyük ve ciddi üzüntüler var diye çocuğunkini küçümsemek, inkar etmek haksızlıktır, ayrıca çocuğun anlayamayacağı boyuttur. Çocuğun üzüntüleri, duyguları kendi boyuna göre gerçek ve geçerlidir. Duyulmadığını, anlaşılamadığını gören çocuk, bunu duyurmak için daha aşırıya kaçar, daha ağlayarak veya hırçınlık ederek kendini duyurmaya çalışır.”