“Şikayet insanın başvurduğu en alçaltıcı yöntemlerden biri: Şikayet kendi oluşturduğun tatsız gerçekliğe, bir başkası ya da başkalarının sebep olduğu palavrasına dayanmak, bu sebeple kendine acımalar kendin yetmiyormuş gibi, bu ne kadar kurban olduğun masalına karşındakini de inandırma çabasından başka bir şey değildir ve bence insanın muhteşemliği göz önüne alınırsa çok üzücü.”
“İnsanlıktan Ümit kesmedim, fakat insana güvenmiyorum. Bir kere bağları çözüldü mü o kadar değişiyor, o kadar kurulmuş makine oluyor ki... Bir de bakıyorsun ki o sağır ve duygusuz tabiat kuvvetlerine benzemiş...Harbin, ihtilalin korkunç tarafı, asırlarca gayretle, terbiye ile kültürle yendik sandığımız bu kaba kudreti birdenbire başıboş bırakmasıdır. “