Adını hakkıyla veren bir kitap yabancı.Meursault hayata yabancı olduğu kadar kendine,duygularına da yabancı bir karakter.Herkes kendi içinde bir miktar yabancıdır kendine,yaşadığı hayata.Bu kitapta kendi yabancılığınızı sorgulayıp kendi hayatınızın anlamını arıyorsunuz.Yalnız yaşayabiliriz çünkü kendi başımıza yapacak bir çok şey bulabiliriz ama çoğu insan tecrübe etmediği bir şeyi yalnız yapmak istemez bu yüzden de yalnız ölmekten korkarız.Karakterimiz de yalnızlığa alışkın hayatında bunu sorun etmeyen ama idam gününde kendini daha az yalnız hissetmek için seyircilerin kalabalık olmasını ve kendisini nefretle de olsa karşılamasını istemektedir.Tavsiye edeceğim ve kendi anlamınızı bulacağınızı umduğum bir kitap okuyacaklara iyi okumalar dilerim.