Bana kalırsa bu kitap bir nevi insanın kendi içindeki kendisiyle çatışmasını anlatmaktadır.Kahraman kendi kafasında kendisiyle oynadığı satranç partilerinde geliştirdiği yeni metodlar bunların nota dökülmesi ve her oyunda kendini geliştirmeye çalışması satrançı adeta oynamıyor yaşıyor resmen. Sadece satranç olarak bakılmamalı kitaba tabi ki içinde çok daha derin anlamlar saklı okuyacaklara kısa bir tavsiye bir günde bitirin ki ipin ucunu kaçırmayın zaten uzun bir kitap değil okurken zevk almanız dileğiyle.