Adından da anlaşılacağı üzere yeni mezun, genç bir doktorun mesleğe başlamasıyla birlikte yaşadığı bazı anıları konu alıyor. Olaylar kronolojik ama küçük küçük farklı öyküler şeklinde ilerliyor kitap. Okurken bir yazar nasıl bu kadar tıp bilgisine sahip olabilir diye düşünürken yazarın biyografisine göz atınca aslında tıp fakültesi mezunu eski bir doktor olduğunu öğrendim. Olaylar çarlık Rusyası ile Komünist rejime geçiş zamanlarında geçiyor. Bir doktorun gözünden hastalara bakış açısı olsun, rejim değişikliği olsun, uyuşturucu bağımlılığı olsun, Rusya soğuğu olsun bir çok yabancı olduğumuz konuda bakış açıları kazandırıyor insana. "Mutlaka okuyun" diyemesem de "okuyunca sıkılmadan okursunuz ve hoşunuza da gider" diyebileceğim tatlı bir kitap.