Kitaplarında kendi hastalarından bahseden Sacks bu sefer kendi hasta koltuğunda bizleri aydınlatmış.Kitabı okuduğumda klasik tıbbi anlayışın bir diğer deyişle klasik nörolojinin bir şeyleri açıklamaktaki yetersizliğine şahit oluyoruz.
İnsan kaslardan bunları besleyen damarlardan ve bunlara özgürce hareket hissi sağlayan sinirlerden meydana gelir.Peki ya nedir bizi bir makineden farklı kılan. Bir robotta uzuvlarına giden kablolardan oluşur sonuçta. Sacks bu ayrımı insan egosunun varlığı olarak değerlendirmiş. Yani bize "ben" hissini katan o tarifsiz duygu ve bu duygunun yokluğunun kişinin sinirsel işlevleri sağlam olsa dahi onu hareket etmekten alıkoyabilen bir nitelikte olduğunu kendi hastalığı üzerinden anlatmış. Varoluşa, insan doğasına yeniden bakmanızı sağlayacak güzel bir kitap..