Birisi de kitap okumak ve kabir ziyareti ile meşgul olurdu. Sebebini soranlara, “selâmeti yalnızlıkta, en iyi vâizi mezarlıkta, en iyi arkadaşı da kitap okumakta buldum,” dedi.
Kitaplar, bir zaman bana, insanları sevmek lazım geldiğini, insanları sevince tabiatın, tabiatı sevince Dünya’ nın sevileceğini, oradan yaşama sevinci duyulacağını öğretmişlerdir.