Gizem Bingöl

Gizem Bingöl
@P4cegitmeni
𝘐𝘯 𝘢 𝘣𝘰𝘰𝘬
Preschool Teacher
Preschool / Philosophy
23 Şubat
645 okur puanı
Mart 2017 tarihinde katıldı
#elmalıdavası
Arkadaşlar dünden beri yani haberi okuduğum ve iğrenç resimleri gördüğümden beri düşünüyorum.Hastalıklı zihinlerle, kişilerle ilgili, insanlara zarar veren kişilerle ilgili özellikle bu konunun zirvesi malumunuz seri katillerdir çok fazla kitaplar okudum ve belgeseller izledim.Tek bir ortak paydada buluşuyor tüm bu yaşananlar: Hastalıklı kişiler(hastalıklı diye belirttiğim bu arada psikolojik olarak insanlara zarar veren modellerden bahsediyorum daha uygun bir kelime bulamadım.) hastalıklı yani topluma zarar veren insanların oluşmasını sağlıyor. Özgecan Aslan olayı mesela. Katili Suphi nin babası da annesinin belirttiğine göre psikopat ve o tarz konulara meyilli bir adamdı. Bu konuda daha fazla örnek verebilirim.Safi iyiliğin çocuklara öğretilmesi gerek.Ama nasıl? Merhametin öğretilmesi gerek çocuklara..Çocuklar sadece bunu bile öğrense bunları büyüyünce yapmaz..Çok okuyan biri olarak idamı savunmak nasıl bir dilemmaya sürükleyecek beni bilemiyorum.Kökten çözüm sadece 1 şahsın bir daha temizlenmesini sağlayacak.Ama bizim amacımız sadece 1 kişiden mi kurtulmak? Hayır.Tüm insanlığın kurtulması için Sosyal Hizmetlerin, Psikolojik Desteklerin özellikle daha halk nazarında aktif kullanılması lazım.Belli bir zarar verebilecek potansiyel eşiğinin üstünün sokaklarda rahat rahat gezmemesi lazım.Bu bir denetim mekanizması haline dönüşebilmeli.Bir baba kızının gözü önünde annesinin kafasını kesiyor.Baba cezaevine, anne mezara, o masum kızımızda topluma karışıyor. Yani 1 idam diyoruz. 1 pislikten kurtulma diyoruz.Tamam iyi. Ama bakın görün ki 1 tanede psikolojisi bozuk insan daha eklenmiş toplumumuza. Ayrıca bu Elmalı Davası ile ilgili şunu söylemek istiyorum. 6 ve 9 yaşlarında iki çocuk bir çizim yapıyor.Adli Tıp çocukların dedikleriyle paralel yani istismar doğru şeklinde bir
1000Kitap
Emre Bulut isimli okura yanıt verildi
Gizem Bingöl
Trajikomik cidden inanılır gibi değil.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
#elmalıdavası
Arkadaşlar dünden beri yani haberi okuduğum ve iğrenç resimleri gördüğümden beri düşünüyorum.Hastalıklı zihinlerle, kişilerle ilgili, insanlara zarar veren kişilerle ilgili özellikle bu konunun zirvesi malumunuz seri katillerdir çok fazla kitaplar okudum ve belgeseller izledim.Tek bir ortak paydada buluşuyor tüm bu yaşananlar: Hastalıklı kişiler(hastalıklı diye belirttiğim bu arada psikolojik olarak insanlara zarar veren modellerden bahsediyorum daha uygun bir kelime bulamadım.) hastalıklı yani topluma zarar veren insanların oluşmasını sağlıyor. Özgecan Aslan olayı mesela. Katili Suphi nin babası da annesinin belirttiğine göre psikopat ve o tarz konulara meyilli bir adamdı. Bu konuda daha fazla örnek verebilirim.Safi iyiliğin çocuklara öğretilmesi gerek.Ama nasıl? Merhametin öğretilmesi gerek çocuklara..Çocuklar sadece bunu bile öğrense bunları büyüyünce yapmaz..Çok okuyan biri olarak idamı savunmak nasıl bir dilemmaya sürükleyecek beni bilemiyorum.Kökten çözüm sadece 1 şahsın bir daha temizlenmesini sağlayacak.Ama bizim amacımız sadece 1 kişiden mi kurtulmak? Hayır.Tüm insanlığın kurtulması için Sosyal Hizmetlerin, Psikolojik Desteklerin özellikle daha halk nazarında aktif kullanılması lazım.Belli bir zarar verebilecek potansiyel eşiğinin üstünün sokaklarda rahat rahat gezmemesi lazım.Bu bir denetim mekanizması haline dönüşebilmeli.Bir baba kızının gözü önünde annesinin kafasını kesiyor.Baba cezaevine, anne mezara, o masum kızımızda topluma karışıyor. Yani 1 idam diyoruz. 1 pislikten kurtulma diyoruz.Tamam iyi. Ama bakın görün ki 1 tanede psikolojisi bozuk insan daha eklenmiş toplumumuza. Ayrıca bu Elmalı Davası ile ilgili şunu söylemek istiyorum. 6 ve 9 yaşlarında iki çocuk bir çizim yapıyor.Adli Tıp çocukların dedikleriyle paralel yani istismar doğru şeklinde bir
1000Kitap
Gizem Bingöl
Evet olması gerektiği gibi özetlemişsiniz lakin buradaki büyük problem Adalet sistemi. Biz bunları gayet net bir şekilde dışarıdan bir göz olarak görür iken bunun içerisinde karar merciinde olanların görememesi (görmek istememesi) bizler de korkutucu bir soru işareti bırakıyor? Kim bu kararı verenler diyoruz? Cidden çocuğun haklarını gözeten mi yoksa aksine alaşağı edenler mi? Ve bu devletteki sessizlikte zihni bulandırıyor. Bu tek tek organlar ile olacak bir durum değil. Yukarıda bir kokuşmuşluk var. Örnek olmaları gerekirken halk zorluyor bir şeyler için. Ne acı! Ne yazık bizlere.
Analitik düşünme testini geçemeyen hakim olamasın. Anne/Baba olmak için yeterlilik testi yapılsın. Herkes kafasına göre üremesin. #elmalıdavası
Gündem
Gizem Bingöl
O kadar haklısınız ki.
Çıplak bir bedenin güzelliğine sadece giyinik dolaşan ırklar duyarlıdır.!^
Sayfa 83 - Can yayınları·Kitabı okudu
Gizem Bingöl
Ne güzel bir tespit