📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ve sonra günler birbirini izledi, güz geçti bahar geldi, yaz geçti hazan geldi. İçimdeki acı iplik iplik, parça parça aktı gitti, dipte bir yerlerde kaldı sızısı. Demek istiyorum ki, kuşkusuz tamamen unutmayacaksınız, nasıl desem... bir ağırlık, ta şurada, göğsünün üzerinde kalıyor!
Nietzsche bu eserinde hayatın gerçeklerini bir kez daha yüzümüze çarpıyor. Eleştirel ruhu olmasaydı bu eserleri ortaya çıkmazdı zannımca. Hristiyanlığın bayağılığından, Almanların eğitimsizliği, yobazlığından, ahlakın bizzat ahlaksızca kurulmasından, Pek çok yazarın eleştirilmesinden... Almanlardan sadece Goethe'yi övmesi... Nietzsche için; bugün yaşadığımız hayatı, daha binlerce defa yeniden yaşamak zorundayız (sonsuz dönüş) yani yapılacak şey, hayatı sevinçle kabul etmektir. İnsan güçlü olduğu sürece ve karamsarlıktan kahramanca bir irade ve hayal çabasıyla kurtulabilir.
Durmadan çabalanan insan üstün varlığa yani "üstinsana" dönüştürecektir.