Yaşadığı her dakika, gökyüzüne savurduğu çılgın bir minnet türküsüdür. Serseri bir ruhtur o;zayıflıklarından, üzüntülerinden zaferler çıkarır. Utançla eğilmiş başlara gururlu olmayı ve defne çelenklerinden taç giymeyi öğretir.
Kitabın adını okuduğumda muhtemelen çok takıntılı, titiz bir anneyi anlatıyor diye düşünmüştüm ama öyle olmadı. Kitabın kahramanı Oskar ve eşinin boşanıp boşanmayaya karar vermek için yaptıkları bir deneyi anlatıyor. Oskar çok titiz ve temiz ama eşi bu şekilde yaşanmayacağını düşünüyor.Bir Arkadaşlarını eve göz kulak olması için gönderiyorlar. O da dikkatli davranmaya çalışsa da ölümle sonuçlanan iki faciaya dolaylı yollardan sebep oluyor. Adam Kitabın sonunda denek olarak kullanıldığını öğreniyor ama çok geç oluyor. Kitabı okurken bayağı gerildim çünkü çoğu satır oluşan lekeleri yok etmek üzerine yazılmıştı. İnsan kendi yapmış gibi tedirgin oluyor. Neyse ki kitap bitti ama temizlikçi kadının ölümümün aydınlatılması gizemini korudu.