“Bilim” çok özel bir kelime.. Neden..? Çünkü bizi biz yapan herşeyi içinde barındırıyor .. “bildiğimiz bizi “bir de “henüz bilmediğimiz çağlar boyunca potansiyelimizin en üst versiyonuna ulaştıracak olan bizi.. “o üst ‘ ün bir sonu var mı tabi bilemiyorum.. bilim ve buna bağlı her türlü ilim aslında hepimiz için ama maalesef günümüzde sanki sadece bunu meslek edinmiş olan bilim adamları, bilim kadınları anlamakta üstlenmiş gibi .. Ama dil, din, ırk, cinsiyet, yaş ayırtetmeksizin hepimiz aynı gezegende yaşıyoruz evreni anlamak, kendimizi bilmek hepimizin işi değil mi? Teknolojinin şimdikinden çook çok geride olduğu zamanlarda insanlar temiz meraklarıyla sadece gözlemler yapıp ( bir insan bir yıldızı kaç yıl gözlemler🧐..)sorular sorarak,tartışarak, bilgiyide elden ele çağlar boyunca birbirine miras bırakıp çoğaltarak bugünkü bilimin, teknolojinin temellerini atmışlar.. neye inanırsanız inanın her türlü senaryoyu, kuramı anlaşılır bir şekilde ele almış bir kitap kozmos.. kitapta geçen bildiğim ve bir çok bilmediğim tüm isimlere saygı duydum , daha önce duymadığım isimleri not aldım ayrıntılı araştırmak için .. olasılıklı senaryoları okumak keyif verici, zihin açıcıydı.. kölelik ve ticaret,bakış açıları, ön yargılar ve bazı inanışlar yüzünden bilginin ,emeğin yok edilişini okumak da kalbimi parçaladı doğrusu...sırf bu yüzden binlerce yıl gerideyiz mesela... Ben kozmosa önce belgeselini izleyerek başladım daha sonra kitabını okudum kitapla belgeselin akışları tabiki farklı.. ama ben ikisine de iyi ki zamanımı ayırmışım diyorum .. ⭐️
“Dünyalar ve yildizlar, insan misali, dogar, yasar ve ölürler. Bir insanin ömrü on yillarla ölcülür. Günes’in ömrü yüz milyonlarca kez daha uzundur. Yildizlara oranla tüm yasami bir güncük süren mayis sinegi gibiyiz.. Mayis sineginin gözünde insanlar saglam yapili, cüsseli, yerinden oynatilmaz, ne is yaptigi belli olmayan yaratiklar.. Bir yildiz acisindan ise insan uzakça ve silikatla demir yapili egzotik ve soguk bir kürenin yüzeyinde bir varmis bir yokmus örnegi gelip geçen bir kivilcimdir..”
“Korkunç bir ihtiyac duyuyorum.. O sözcügü aciklasam mi? .. Din sözcügünü.. iste o zaman geceleyin yildizlari boyamaya gidiyorum..” ~ Vincent Van Gogh ~