"... kız çocuklarına verilen nasihatlerin sadece yarısı erkek çocuklarına verilse bu kadar başına buyruk ve "erkeksin, istediğini yaparsın", "erkeksin, bir şey olmaz" ana fikriyle büyütülmese, kadınlar hayatlarını görünmez bir korkuyla, bir kafesin içinde yaşamak zorunda kalmazdı".
Doktor deyirdi ki, onun fiziki iztirabları dəhşətlidir, bu doğruydu; amma mənəvi iztirabları bundan da dəhşətliydi və İvan İliçə əzab verən də, əsasən elə bu idi.