Ferhat

Ferhat
Psikolojik Danışman
Lisans
100 okur puanı
Şubat 2019 tarihinde katıldı

Ferhat

, bir kitap okudu
10/10
·288 syf.··
Beğendi
·
4 günde okudu
·
2019 19. kitabı
İlber Ortaylı
7.6/10 · 65,2bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
8/10
·350 syf.··
2019 18. kitabı
·
29 günde okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2019 00:41
Kitap çok iyi fakat çeviri kötü. Akışı bozan çeviri hataları var. Diğer yayınlara göre daha az akıcıydı bu çeviri. Konu sovyet devriminden önce Rusya nın durumu temelde. Sosyal hayat, gelişen devrimci düşünce ve halkta ilk karşılıkları üzerine durulmuş. Bu bağlamda bir anne oğul ilişkisi merkezde. Annenin fedakarlığı iyi işlenmiş. Anne oğlundan etkilenmiş, onun yanında durmak için devrimci işlere giriyor başta. Giderek oğlunun ve çevresindekilerin düşünceleri ve hayalleri onu da ikna ediyor. Ana aslında devrimci düşüncelerle çok meşgul olmayan Rus köylüsünü temsil ediyor bana göre. Başlangıçta devrime ve devrimcilere karşı mesafeli, çekingen duruyor. Kitapta anlatılan Rus toplumu da böyle. İkircikli bir hali var halkın. Devrimci düşünceler yeni yeni yayılırken Ana da toplum da bunlara karşı mesafeli. Ana oğlu işin içinde olduğu için şefkat hissiyle giriyor işe. Giderek devrimci düşünceleri gelişiyor. Kitabın sonunda tam bir devrimci gibi konuşuyor artık. Mikro ölçekte ana makro ölçekte Rus toplumu. İkisi de aynı şekilde devrime başlangıçta mesafeliler daha sonra bu mesafe kapanıyor. Zaten ilerleyen yıllarda halk ayaklanması oluyor ve halkta devrimci düşünceler yerleşiyor. Ana planında toplumu izliyor aslında. Gorki'nin olayları anlatımısı güzel. Okunması gereken bir kitap. Ama çeviri kötü. (çevirisi kötü olan engin yayınevi, oda nın çevirisi iyi)
AnaMaksim Gorki · Oda Yayınları · 201934,4bin okunma
Düşmanlar kazanıyorsunuz kendinize, çılgınlar. Yarattığınız bu düşmanlık ve kan sizi boğacak, günün birinde
Sayfa 414
10/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2019 17. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 20 Ağustos 2019 00:25
Jack london neden büyük yazardır sorusunun cevabı olabilecek kitabı okudum. Gerçekle kurgunun karıştığı bir eser olmuş.Mekanların çoğu gerçek ama tarihler değil. Olaylar kurgu ama anlatılanlar tarihin her dönemi için fazla gerçekçi. Yazarın çok gerçekçi bir kurgusu var. Diyaloglar çok doğal ve çarpıcı. Emeğin sömürülmesi, bunun kitlelere kabul ettirilmesi, sistemin tüm açıkları nasıl kapattığı konularını çok yalın bir dille anlatmış. Çok zor meseleleri çok akıcı ve doğru bir şekilde aktarmış. London sanki geleceği net görmüş, kapitalist sistemin neler yapabileceğini açıkça anlatmış. Çok geç kaşınma dan okunmalı.
Demir ÖkçeJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202519,4bin okunma