Keşke semenderler bu kadar vasat olmasalardı,çünkü insan medeniyetinden yalnızca vasat, kullanışlı, mekanik ve tekrarlanabilir olanları öğrendiler.Kâtip Wagner, Faust’un yanında nasıl duruyorsa, onlar da insanlığın yanında öyle duruyorlar.İnsan Faust gibi aynı kitaplardan öğreniyorlar ama bir farkla:vasatlar topluluğunun nüfusu katlanarak arttı; milyonlarca, milyarlarca ürediler.Makineleri ve sayıların nasıl kullanılacaklarını öğrendiler ve dünyanın hâkimi olmalarına yetti bu.İnsanlığa dair amaçsız, oyunsuz, fantastik ya da kadim olan her şeyi geçtiler, yani insani olan her şeyi.