Ama ahlâk konusunda olduğu gibi, kötülük de
iyiliğin bir sonucudur, yani aslında neşe de hüzünden
doğar. Ya geçmiş saadetin anısı bugünün azabıdır; ya
da ıstırapların kökeninde zevk yatıyor olabilir.
Söylesene bana neden;
-neden ben,
-neden biz,
Neden ve nereden geldik bu uçuruma;
O gün neden kırdın beni mesela,
Neden bıraktın beni, sensiz.
-Beni
-Bensiz
-Bedensiz
Üşüyorum,
Senden habersiz.