Ama ahlâk konusunda olduğu gibi, kötülük de
iyiliğin bir sonucudur, yani aslında neşe de hüzünden
doğar. Ya geçmiş saadetin anısı bugünün azabıdır; ya
da ıstırapların kökeninde zevk yatıyor olabilir.
...kalp yanılır, zira o , zihnin yanlış hesaplamalarının dışavurumundan başka bir şey değildir;
zihni olgunlaştıran, kısa zamanda kalp de bunu kabullenecektir;
akıl yürütmek istediğimizde bizi yanıltan şey hep yanlış tanımlamalardır;
ben kalp nedir bilmem, bana göre o, zihnin zayıf tarafıdır.
Şimdi kalbini parçalayan ıstırabı, hazan içindeyken hoşlandığın yavan hazlarla telafi et ?
Bundan dolayı, mutluluk erdemdendir çocuğum ve onu küçük görenlerin bütün safsataları tatlarından basit bir tanesini bile veremez.
Geçmiş beni cesaretlendirir, şimdi heyecanlandırır, gelecek içinse biraz korkum var;
ve hayatımın kalanı için umudum, gençliğimin hovardalıklarından fersah fersah fazlasıyla geçmesi.