Her yolculuk öncesinde içime bir endişe düşer benim. İlla benim yolcu olmama da gerek yok. Herhangi bir sevdiğim de yola çıksa evhamlanırım. "Ya bu onu son görüşümse!" diye zihnimi hafakanlar basar.
Alman değildik, Rus da değildik. Savaş bizim savaşımız değildi ama savaşın kurbanlarından biri de bizlerdik. Türk kökenli çok insan hayatını kaybetti o savaşta. Çoğunun bir dikili mezar taşı dahi yok.
Savaş büyük bir felaket. Toplu bir cinayet. Emin olun savaşın kazananı yok. Kazanan dediklerimiz daha az kaybedenler aslında. Savaşta insan kalabilmek kolay değil. Ne olursa olsun barıştan yana olmak lazım. ben iki büyük savaşa katılmış birisi olarak bunu bütün varlığımla hissediyorum. Savaş gerçek bir felaket...