Frederic Gros Yürümenin Felsefesi kitabına “yürümek bir spor değildir.”diye başlıyor. Daha sonra hızlı, yavaş, sessiz, yalnız yürüyüşlerden bize bahsediyor. Yürümenin sadece fiziksel bir aktivite olmadığını, yürümenin farklı anlamlar içerdiğini aynı zamanda insanları düşünmeye, özgürleşme sevk eden bir amaç olduğunu bize aktarıyor. Kitapta benim en çok dikkatimi çeken bölüm filozofların, şairlerin hayatlarına ilham kaynağı olan yürüyüşlerden bahsedilen bölümlerdi. Bu bölümlerde filozofların,şairlerin, siyasetçilerin(Gandi) yürüme eylemleri ile felsefeleri arasında çok ciddi bağlantılar kurmuş. Mesela Nietzsche’nin en verimli eserlerini (İyinin ve Kötünün Ötesinde, böyle Buyurdu Zerdüşt, Deccal…) yazdığı yıllarda Avrupa’yı sürekli yürüdüğünde bahsetmiş.
Bir başka deyişle Nietzche’nin felsefesi için yürüdüğünü,Rousseau’nun kalabalıktan, sahtekarlardan kaçmak için yürüdüğünü, Gandi’nin Hindistan halkını kurtarmak için yürüdüğünü, Nerval‘in kaybolmak için yürüdüğünü, Kant‘ın düzenini devam ettirmek için yürüdüğünü, Thoreau’un ise doğayla içiçe olabilmek için yürüdüğünü anlatıyor. Güzel okuması keyifli, içerisinde çok değerli bilgiler bulunan bir kitaptı.
Okumanızı tavsiye ederim .