Pinar Kafadar

Dusunceyi anlamak uzerine
Düsüncenin bir yandan sonuç kendini tatmin etmedigi için böyle kalmak istemediginde ve diger yandan kendisine karsit kaniti çürütemedigi için ilerleyemediginde eli kolu baglanir. Düsüncemiz açmaza sürüklendiginde huzurumuz kaçar: Dogal anlama arzumuza set cekilir. Aristoteles'e göre, anlama arzumuz ancak dügümü çözdügümüzde gercek anlamda tatmin olur.
Sayfa 83 - AlfaKitabı okuyor
Reklam
Doga, der Aristoteles, yalnizca onu kullanabilecek hayvanlara ozel bir organ, uzuv vb bahseder. Bu yüzden asla hem keskin disleri hem de uzun sivri disleri olan bir hayvana rastlanmaz: zira doga hiçbir seyi bosuna yapmaz.
Sayfa 75 - AlfaKitabı okuyor
Amaç ya da gerçeklesmis halinde biçim, basariya ulasmis bir çabadan baska bir sey degildir.
Sayfa 58 - AlfaKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Nedeni, degisim ya da duraganligin ilk baslangicinin kaynagi olarak ifade ederiz. Bu anlamda, baba cocugun nedenidir, tipki sanatcinin yaptigi seyin nedeni oldugu; ve genel anlamda, yapilan seyi yapanin ve degisen seyi degistirenin onlarin nedeni oldugu gibi.
Sayfa 50 - AlfaKitabı okuyor
Aristoteles, bir seyin ne icin’ini kavramadikca onu anladigimizi dusunmedigimizi soyler… Bicim gercekten de bir seyin ne icin’idir.
Reklam
Reklam
91 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.