Ve Andre Gide, günlüğünde (Fez, 1943) şunları yazıyordu: "Eğer gençliğimde Guénon'un eserleriyle karşılaşsaydım, neler gelirdi başıma! Ama o zamanlar Guénon'un eserleri henüz yazılmamıştı. Şimdiyse, artık çok geç... Ben, Descartes ve Bacon taraftarıyım. Ama ne önemi var! Guénon'un kitapları çok ilginçtir ve bana çok şey öğretmişlerdir, tepkiyle de olsa..."