Öncelikle yazacaklarım bir incelemeden ziyade kitabın aklıma getirdiği sorular ve hissettirdikleri olucak.
Utanç dolu bir hayat yaşadım cümlesiyle başlıyor kitap.Utanç duyulan nedir?İnsanın kendisi mi yoksa yaşadığı anlar mı utandırır kendisini.Her şeyden önce utanç nedir?Bence utanç topluma karşı duyulan bir sorumluluktan doğar.Dazai ise hiç bir zaman çevresindekiler gibi olamaz veya olamadığını düşünür.-burası kendi düşüncem-Kendine yabancıdır ve sürekli ilerlemesi gerekir.Hayata adapte olmalı yemek yemeli,okula gitmelidir ama Dazai bu şeyleri niye yapmalı?İşte bu sorunun cevabını bulamamıştır.Çevresindekilerse bunları yapıyor ve her şey yolundaymış gibi görünüyor.Bu yüzden kendini 'anormal' hissediyor.Farklı olmaktan utanç duymalı mıyım?
Dazai farklı olduğunu kabul etti mi etmedi mi bilmiyorum ama farklılıktan endişe duydu ve kaçtı.Alkolle kaçtı,sosyalleşerek kaçtı,ilaçla kaçtı,kabul ederek kaçtı bir şekilde kaçtı ama günün sonunda her şey geçip gitti.