Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İvan Poprişçin

Burayı Twitter gibi kullanıp belgesel severlere özel bir seri hazırlamamın zamanı gelmiş.
İvan Poprişçin

İvan Poprişçin

@Popriscinivanov
·
01 Mayıs 2023 02:18
Belgesel izleme hastalığı hem çok güzel hem çok zor. Kaliteli belgesel bulmak çok zor.
Reklam
Belgesel izleme hastalığı hem çok güzel hem çok zor. Kaliteli belgesel bulmak çok zor.
Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın.” Jacques Tati

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İlk Kadın Yönetmen
Cahide Sonku, yönetmen Muhsin Ertuğrul’un dikkatini çekip sinemaya geçmeden önce balerindi. 1933 yıllarında Darülbedayi'nin operetlerinde, balerin olarak sahneye çıkıyordu. "Yildiz oyunculuğunun yanı sıra Sonku, tartışmaya açık da olsa, Türk sinemasının "ilk kadin yönetmeni"dir.
Belgesel hazırlamak ile kitap yazmak işin tekniği açısından farklı olsa da birçok noktada aynıymış. İşin mutfağına girince ne kadar muhteşem olduğunu tekrar anladım.
Reklam
“ Din u millet sorar isen, âşıklara din ne hacet Âşık kişi harab olur, harab bilmez din diyanet” Yunus Emre
Tevfik Fikret ve Dante’nin Çukuru
solucanlarla, sülüklerle, yılanlarla dolu. adacıklar gibi sathında yüzen ebr-i hevâm, sazların zıll-i kesîfinde o bî-had, bî-nam kaynaşan mahşer-i müntin, acı bir haşyetle titretir kalbi, fakat kurtulamaz gözleriniz nazar etmekten o mir'at-i sem-âlûde yine, sizi bir cazibe almış gibidir pençesine. Yukarıdaki dizeler Tevfik Fikret’in Gayya-yi Vücûd şiirlerinden alıntıdır. Gayya-yı Vücûd kelime anlamı olarak “cehennem çukuru” manasına gelmektedir. Dante’nin bizi gezdirdiği cehennem katlarında bu bu şiiri de görürüz. İki yazarın cehennem ve buhran tasvirleri birbiriyle çok benzeşmektedir. (Şahsi görüş)
"Orhun Anıtları, Türk Tarihinin ön sözü değil, Türklerin taşlar üzerindeki son sözüdür." Servet Somuncuoğlu
sinema araştırması üzerine okumadığım kitap arıyorum. samanlıkta iğne aramakla eşdeğer.
Reklam
1960-1970 Yılları Arasında Yabancı Sinemada Erotik-Korku Unsuru
Altmışlar ve yetmişler boyunca Avrupalı korku sinemacıları tamamen çıldırmış gibiydi. Erotizm ve dehşeti iç içe katarak yeni bir sinema türü oluşturuyor ve giderek daha da müstehcenleşmeye başlıyorlardı. Son derece başarılı olan bu çarpıcı karışım, İngiltere ve ABD gibi ülkeleri vurduğunda dehşetengiz bir tekinsizlik dalgası yaratacaktı. Cinsellik içeren daha önceki Avrupa filmlerinin aksine bunlar pazara 'sanat' kisvesi altında sunulamazdı; bunun için fazlasıyla acayip ve saygınlıktan uzaktılar. Sonuç olarak içlerinden çoğu sansür mekanizmasına takılırken en önemli sahneleri de makaslanarak sansür odalarının zeminine saçılıyordu.Ama günümüzde, o dönem için karanlıkta kalmış bu filmlerin büyük bölümü artık kesintisiz olarak video kaset pazarında yeniden gösterime sürülmüş ve geçmişin düğüm düğüm olup karışmış seks ve korku filmleri yeniden değerlendirmeye açılmıştır.
Klasik Yunan Dönemi Sanatta Cesur Ataklar
Klasik Yunan Kültürü'nün yeniden doğuşu, Venüs ya da Afrodit'in de yeniden dogmasıydı. Ask tanrıçalarının çıplak görüntüleri Rönesans sanatinin belirgin özelliği oldu. Bu erotizm, çesitli dinsel kişiliklere de yansıdı. Bazı yorumlara göre, Mikelanj'in ünlü Piieta'lari bile Meryem'i, Hz. Isa'nin annesi değil gelini
Bakış Zevki ve Sinema
Sinema insana bir dizi muhtemel zevkler sunar. Bunlardan biri de scopophilia’dır. İnsanın kendine bakmasının bir zevk kaynağı teşkil ettiği durumlar vardır; tıpkı bunun tersine olarak, kendisine bakılması durumunda oldulu gibi... Esasen, "Three Essays on sexuarity" (cinsellik üzerine üç Deneme)'de Freud scopophilia'yı. erotojenik bölgelerden bağımsız orarak varolan ve cinsellik içgüdüsünün bir unsuru olarak hüküm süren güdüler şeklinde ayırt etmiştir. Bu noktada scopophilia'yı, diğer insanları birer nesne olarak kabul ederek, onlara kontrolcü ve meraklı bir bakış yöneltmek suretiyle birleştirmiştir. Onun özellikle verdiği örnekler, çocukların 'voyeuristic' aktiviteleri, mahrem ve yasak olan şeyleri görme ve anlama arzuları (diğer insanların üreme ve vücut fonksiyonlanna, penisinin olup olmadığına ve anadan doğma görüntüye olan merakları) çerçevesinde odaklanmıştır. Bu analizde scopophilia, esas itibariyle aktiftir. İçgüdü , diğer faktörler tarafindan , özellikle de ego'nun oluşumu tarafından değiştirilmesine rağmen, başka kişilere bir nesne olarak bakmada, zevkin erotik temeli olma vasfını korumaya devam eder. Uç noktada, tek cinsel tatmin aracı, aktif bir kontrol duygusuna dayalı olarak 'gözlemek, olan, meraklı röntgencileri ortaya çıkarmak suretiyle sapıklığa kadar uzanabilr. Görsel Zevk ve Konulu Sinema- Ali Balabanlar
1.516 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.