Evde otururum,
Masa başında çalışırım.
Bir anne ile babadan dünyaya geldim.
Ne başımda bulut gezdiririm,
Ne sırtımda mührü nübüvvet.
Ne İngiliz kıralı kadar
Mütevazıyım,
Ne de Bay Celal Bayar'ın
Ahır uşağı gibi aristokrat.
Ispanağı çok severim
Puf böreğine hele
Bayılırım.
Malda mülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Merhaba sevgili okurlar yeni bir inceleme ile karşınızdayım. Öncelikle bu kitabı bana öneren Ferimahh️ dostuma teşekkür ederiyorum. :)
Kitabımız psikolog/psikiyatrisler hakkında kısa bilgiler, yaptıkları çalışmalar yer alıyor kitapta. Psikoloji genel olarak hep sıkıcı ve ağır gelse de, aslında bunu insanlara keyifli ve hafif yolu ile nasıl anlatılır, insanları sıkmadan nasıl bilgi verilir, cümlelerinin örneğidir diyebileceğiniz bir kitap. Bana göre
psikolojiyi genel olarak diğer yönlerden ayıran genle terimlerin dışında anlam gerektiriyor bilgiyle değil ruhla gerçekten anlayarak yapılan bir şeydir. Bir şeyler yaşarsınız ve bu yaşadığınız ruhunuza etki eder yada bazen çaresiz kalırsınız bu çaresizliğiniz size çare olur ve bunu kısa örnenklerle göstermek istiyorum.
Çaresizliği yenenler…
Çaresizliği yenebilmiş insanlar gerçekten bir şeyler
başarabilmişlerdir.
Örneğin Victor Hugo yayın evlerinden kovulduğu için
vazgeçip meşhur kitabı Sefiller’i çıkarmak yerine kendi sefil
olabilirdi…
Edison ise, ampulü bulurken 999 kere hata yaptığını artık
bulamayacağını söyleyen yardımcılarına,
“Hayır, 999 kere
hata yapmadım, 999 yapılmayacak şeyi bularak 999 kere
doğruya yaklaştım.” demeyip bininci denemesinde ampulü
bulamasaydı, belki biz hâlâ,
“Her yer karanlık, makber mi Ya
Rab!” diyor olacaktık…
Einstein aptal olduğu için(!) okuldan atıldı diye kendini
Müslüm dinlemeye verseydi ne olacaktı?
Dostoyevski bir dönem kürek mahkûmu olmasaydı belki
“Suç ve Ceza”yı yazamayacaktı.
Dünyaca ünlü en büyük müzisyenlerden olan Beethoven’in
ise kulakları duymuyordu!
Velhasılıkelam sorunlar, engeller yöreye, ülkeye mahsus
değil, evrensel! Önemli olansa vazgeçmemek, mücadele
etmek!
Şimdi bu konuyu Behçet Necatigil’e ait bir mısrayla
noktalamak da pek bir manidar olur. Ne