Doğa ne kadar karmaşıkmış gibi görünse de aslında basit bir çözüm anlayışı üzerine kuruludur. Daimi bir akışkanlık ve değişim söz konusudur. Doğada soruna tutunmak da yoktur, çözümsüzlük de... Ağacı kurtlar mı sardı? Çürür, yıkılır ve toprağa karışır. Hayat devam eder. Suyun önüne bir engel mi çıktı? Üzerinden akar, etrafından dolaşır ya da engeli delip geçer, akmaya devam eder. Doğada onur, ego ve kompleks yoktur. Herşey akışa tabidir...
İyi bir insan önce kendine iyi davranır. Başkalarını affetmenin ilk koşulu önce kendini affetmektir. Yaptığınız hataları, geçmiş seçimlerinizi ve gelecek kaygısı duyan benliğinizi affedin. Kendinizi sevmeden kimseyi sevemez, kendinize inanmadan kimseye inanamaz ve kendinizi bilmeden diğerlerini anlayamazsınız.