Dinlemek aynı zamanda bir sorumluluk ve saygı belirtisidir. Diğer kişilerin kendilerini nasıl hissettiğini ve dünyayı nasıl gördüğünü anlama sorumluluğudur.
Yaş ne olursa olsun , gençler ustalamaşadıkları gelişimsel seviyeler üzerinde çalışmaya başlayabilirler , gelgelelim bunu ancak sadık bir yetişkinle yakın , kişisel bir ilişki bağlamında yapabilirler.