Hera

Hera
@Purelight
Görsel Sanatlar Öğretmeni
Gazi Üniversitesi
603 okur puanı
Mart 2017 tarihinde katıldı
9/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2017 35. kitabı
·
24 günde okudu
·
Okunma: 11 Temmuz 2017 12:34
Ana! Kitabı burada gördüğüm alıntılardan beri oldukça merak ediyordum. Nihayet alıp okumaya başladığımdaysa gerçekten buna değdiğini anladım. Yalnızca tembellik dönemime denk geldiği için uzuuuun bir süre okudum, tâbiri caizse kitabı süründürdüm. Oysaki kitap oldukça sade dilli ve okunasıydı. Kitabın içeriğine girmeden önce yazarı Maksim Gorki'den bahsetmek isterim. Yazar küçük yaşta anasız babasız kalmış ve 10 yaşında iş başı yapmış bir ayakkabıcıda çalışmaya başlamış ve sonrasında elleri kaynayan çorba ile haşlanınca ara vermiş olsa da iyileşince çeşitli yerlerde çalışmaya devam etmiş. Halkı, işçiyi belkide en iyi bilen yazarlardandır. Ve elbette bugün bile onun eserlerini okuyorsak bu ızdırap dolu yaşantısından dolayıdır bence. Neyseki kitapları o ölmeden ünlenmiş ve o günleri görebilmiş. Yazarın okuduğum ilk kitabı olmasına rağmen diğer kitaplarında da konunun buna benzer olabileceğini düşünüyorum. Kitapta nelerden bahsediliyor, okurken neler hissettin diye sorarsanız eğer Ana sıcaklığı kitabı elime aldığım andan itibaren bana geçti. Kitaptaki ana karakter olan "Ana"yı anneanneme benzetmekten kendimi alamadım. Onun endişeleri, düşünceleri beni gülümsetiyordu. Konuya gelirsek eğer spoi vermeden açıklamaya çalışacağım. Yolsuzluğun, şiddetin, vergilerin insanların boyunu aştığı günlerde gerçekleri anlatanlara yapılan eziyetler, onların mücadelesinde bir Ana'nın nasıl yürekli olabileceğini anlatıyor. Bir Ana, koca yürekli Ana hemde.. Ben okurken bazen şaşırdım yaptıklarına karşı. Bu ana gerçek olsa da ellerinden öpsem keşke diye düşünüyorum. "Fabrika, koyu kırmızı renkte dev bir örümceği andırıyor, kapkara kurumla örtülü düzlüğün üzerind göklere uzanan bacalarıyla yayılıyordu. Tek katlı işçi evleri fabrikanın çevresine sıkışmıştı. Basık, kurşuni evler
Edebiyat
AnaMaksim Gorki · Evrensel Basım Yayın · 201634,4bin okunma
Reklam

Hera

, bir kitap okudu
9/10
·416 syf.··
Beğendi
·
24 günde okudu
·
2017 35. kitabı
Maksim Gorki
8.4/10 · 34,4bin okunma
Siz halkın karnını demir pençenizle deştiniz, oraya kir ektiniz, artık merhamet beklemeyin...
Sayfa 230 - Yordam Edebiyat·Kitabı okudu
"İnsanlar kötü olmaktan çok aptaldırlar." diyordu Liudmila. "Ancak burunlarının dibinde bulunanı görebilirler. Oysa yakın olan her şey bayağıdır; değerli şeyler uzaktakilerdir. Hayat değişse, kolay yaşansa, insanlar daha akıllansa, her şey çok daha hoş olur ve herkes kârlı çıkar. Ama bu hedefe varmak için şimdilik rahatlıktan feragat etmek gerekiyor..."
Sayfa 382 - Yordam Edebiyat·Kitabı okudu
Öyle durumlar vardır ki, cahili bilmişinden daha iyi anlar, hele bilmişin karnı toksa.
Sayfa 316 - Yordam edebiyat·Kitabı okudu
Reklam