"Eğer hâlâ kızıyorsan, kendin ile olan kavgan bitmemiş demektir."
"Eğer hâlâ kırılıyorsan, gönül evinin tuğlaları pekişmemiş demektir."
"Eğer hâlâ kınıyorsan, af makanına ulaşmamışsın demektir."
"Eğer hâlâ musibetlere yana yana üzülüyorsan, gerçeği bilmiyorsun demektir."
"Eğer hâlâ şikayet ediyorsan, hakikati göremiyorsun demektir."
Şems-i Tebrizi
"Huzur demek gürültüsüz, tehlikesiz, sakin, güvenli bir yerin tadını çıkarmak değildir. Huzur bütün dünyanın gürültü patırtısının ortasında bile yüreğinin kendi sükunetini bulması ve korumasıdır. Huzur tartışmasız olarak tam da budur."