Öncelikle o kadar çok etkilendim ki, çok duygu yüklü ve o kadar derin bir aşkı anlatmışki beni çok derinden etkiledi. Çoğu yerde acaba ben olsam nasıl dayanırdım? Max'in yerinde olsam diye düşünerek okuduğum bir eser oldu. Bir insan, birini ancak bu kadar güzel sevebilir ve bekleyebilirdi. Herşeye rağmen , o kadar olumsuzluğa rağmen hep bir umutla beklemiş ve çaba sarfetmiş aşkı için... Yahudi bir kadın ( Nadia ) ve Alman bir erkeğin ( Max ) imkansız aşkları... Onları ayıran inançlarının farklılığı oldu, ayrılmak zorunda kaldılar... Nazilerin katliamını kapsayan bir eser olmuş... Bir toplum kendini niye bir dinden ve bir ırktan üstün görür ki... Bu hikayede herkes suçlu İngilizler, Almanlar, Türkler ve daha niceleri. Mutlaka okuyun...